Knižní novinky

26.07.2017

 

Soubor zákonů. Soukromé právo – Účinnost všech zákonů ke dni 15.3.2017
Autor: kolektiv autorů
ISBN 978-80-7380-659-0
Počet stran 940
Formát 155×230 mm

Soubor zákonů „Soukromé právo“ spojuje na jednom místě nový občanský zákoník a zákon o obchodních korporacích, dva základní stavební kameny rekodifikace soukromého práva, s dalšími důležitými a souvisejícími předpisy, jako je například zákon o zvláštních řízeních soudních, exekuční řád či insolvenční zákon. Tyto předpisy společně tvoří nové občanské a obchodní právo. To má dnes zcela novou strukturu i textaci. Mnohdy se tak při této příležitosti mluvilo o právní revoluci. Po více než dvou letech praktického uplatňování rekodifikace je ale celkem jasné, že zase až tak zásadní změny do fungování českého práva nepřinesla.

Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.

 

Komentář k zákonu o obchodních korporacích
Autor: Bělohlávek J. Alexander a kolektiv
ISBN 978-80-7380-451-0
Počet stran 2736
Formát 155×230 mm
Zákon o  obchodních korporacích představuje jeden z  pilířů reformy občanského (civilního) práva v České republice, jejíž účinnost je stanovena na  1. leden 2014. Tato reforma se dotkne všech obchodních společ- ností, resp. všech právnických osob, které budou nejen nuceny přizpů- sobit vnitřní režim tomuto předpisu (ve  spojení s  občanským zákoníkem a  dalšími předpisy), nýbrž upravit i  své statuty (společenské smlouvy, stanovy, podmínky pro fungování orgánů apod.). Jde o změnu, která se jen v korporátním rozměru jen v první fázi její implementace dotkne cca dvou miliónů subjektů působících v  České republice. Přitom lze počítat s nebývalým zájmem o nové a zejmé- na kvalifikované informace, když lze zdůraznit, že zejména tuzemská praxe je na  předmětnou změnu vcelku nepřipravena.
Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.
Náhrada reflexní škody společníků korporací
Autor: Aleš Rozehnal
ISBN 978-80-7380-637-8
Počet stran 156
Formát 148×205 mm

Publikace se zabývá institutem, který dosud nebyl v české právní literatuře popsán, a to reflexní škodou. Reflexní škoda je škoda způsobená jednáním, které porušuje právní normu, a již utrpí osoba, která není účastníkem právního závazku vzniklého porušením dané normy. Těžiště práce spočívá v analýze reflexní škody společníka korporace, kterou je možno charakterizovat jako újmu na jmění společníka korporace, tedy jako pokles v hodnotě podílu, který odpovídá poklesu hodnoty společnosti. Způsobí-li škůdce porušením svých povinností, které má vůči společnosti, (přímou) škodu, má toto poškození účinky i vůči třetím osobám, a to zejména společníkům a věřitelům společnost. Za zvláštní případ povinnosti k náhradě reflexní škody je možno považovat náhradu reflexní škody způsobenou společníkům korporace porušením smlouvy o ochraně investic státem, v němž je korporace usazena. Touto problematikou se publikace obsáhle zaobírá.

Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.

Obchodné právo
Autor: Kubíček Pavol, Škrinár Alexander, Nevolná Zuzana, Kolkusová Radka, Ďuricaj Milan
ISBN 978-80-7380-619-4
Počet stran 384
Formát 155×230 mm

Kniha obsahuje výklad Obchodného zákonníka a súvisiacich predpisov, ktoré sú predmetom výučby obchodného práva, a zachytáva právny stav vydaných právnych predpisov, z ktorých niektoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2017. Autori reagovali na viaceré novelizácie Obchodného zákonníka, ktoré sa uskutočnili v rokoch 2015 a 2016. K zmenám došlo v súvislosti so zavedením pojmu spoločnosť v kríze a definovaním úpadku spoločnosti. Zaoberali sa aj novým pojmom vylúčenie spoločníka v dôsledku porušenia povinností štatutárneho orgánu podať návrh na vyhlásenie konkurze, ak sa spoločnosť ocitla v predĺžení a právnymi dôsledkami vylúčenia v súvislosti so zavedením novej sankcie voči štatutárnemu orgánu zmluvnej pokuty za porušenie povinnosti podať návrh na vyhlásenie konkurzu.

Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.

Finanční a daňové právo, 2. vydání
Autor: Jánošíková Petra, Mrkývka Petr a kolektiv
ISBN 978-80-7380-639-2
Počet stran 496
Formát 155×230 mm

Druhé vydání učebnice reflektuje významné změny, ke kterým došlo od předchozího vydání. Nově byla zařazena kapitola o opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, zcela přepracovány byly zejména kapitoly o finanční vědě a vědě o finančním právu, právu kapitálového trhu, Evropské měnové unii, poplatcích, správě daní a daňovém řízení. Obsahově je kniha členěna do dvou částí korespondujících se semestrálním členěním a výukou Finančního práva, které tvoří samostatné celky – finanční a daňové právo. Publikace vychází z právního stavu platného k 1. září 2016 a přihlíží ke změnám platným od ledna 2017. Na publikaci se podílel kolektiv autorů ze tří právnických fakult – Západočeské univerzity v Plzni, Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomouci. Publikace je určena především studentům právnických fakult pro přípravu na zkoušku, využít ji však může také širší odborná i laická veřejnost.

Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.

Zákon o dani z přidané hodnoty s komentářem, 3. vydání
Autor: Bárta Jan, Hochmanová Olga, Škampa Jiří
ISBN 978-80-7380-523-4
Počet stran 510
Formát 14×20 cm

Publikace zahrnuje několik novelizací zákona o dani z přidané hodnoty, které nabyly účinnosti k 1. 10. 2014, 31. 12. 2014, 1. 1. 2015 a popsány jsou i změny schválené na období od 1. 1. 2016, neboť se jedná o změny, na které se budou muset plátci daně připravit i technicky. V publikaci je použita koncepce, která se osvědčila již v předchozích dvou vydáních – autoři, kteří se daní z přidané hodnoty, daňovým právem obecně a souvisejícími disciplínami zabývají dlouhodobě, zvolili komplexní přístup k problematice. Ustanovení zákona o DPH jsou doplněna články směrnice o společném systému daně z přidané hodnoty i nařízení Rady, které se ke omentovanému ustanovení zákona vztahují. K dispozici je tak celková právní úprava daně z přidané hodnoty, čtenář dostane závazný výklad ustanovení vyplývající z nařízení nebo může srovnávat formulace zákona o DPH a směrnice a lépe pochopit význam komentovaných ustanovení.

Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.

Partnerství veřejného a soukromého sektoru
Autor: Lego Jan (ed.)
ISBN 978-80-904024-4-7
Počet stran 208
Formát A5

Spolupráce veřejného a soukromého sektoru při zabezpečování veřejných služeb, obvykle označovaná termínem Public Private Partnership a zkratkou PPP, se v poslední době stala jednou z nejvíce diskutovaných otázek v naší veřejné správě, a to z hlediska jak ekonomického, tak právního. Publikace se zabývá výzkumem veřejné správy, správního práva a nově i některých ekonomických otázek souvisejících s fungováním struktur veřejné správy. Zároveň dokumentuje tradiční spolupráci akademických pracovišť s praxí, se zástupci odpovědných ústředních a správních úřadů a se zástupci krajů a municipalit. Cílem je analýza forem spolupráce a partnerství veřejného a soukromého sektoru na úrovni krajů, statutárních měst a vybraných obcí s rozšířenou působností.

Vydalo vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o.

Webcopywriting pro samouky

Autor: Pavel Šenkapoun
ISBN 978-80-7413-176-9
Počet stran 208
Formát 168 x 230 mm

Nemáte vystudovaný marketing a nikdy jste nepracovali v internetové agentuře? To ještě neznamená, že byste tvorbu webových textů nemohli vzít do vlastních rukou! Webcopywriting pro samouky je kniha napsaná tak, aby jí rozuměla každá internetová lama. S její pomocí si vybudujete přesvědčivou internetovou identitu, připravíte strategii pro webový obsah a napíšete produktové texty, které budou zákazníkům dávat smysl. Co víc potřebujete k podnikání v éře internetu? Jen kvalitní produkt, trochu odvahy a chuť komunikovat s lidmi. Všechno ostatní přijde samo.

Vydalo Zoner Press

Pozitivní leader
Autor:Jan Mühlfeit
EAN:9788026505914
Počet stran:368 stran + 0 stran příloha
Formát:167×225 – vázaná s laminovaným potahem

Autor, bývalý prezident evropského Microsoftu, shrnul do knihy své mnohaleté zkušenosti ve vedení lidí. Pomůže vám najít způsob, jak inspirovat vlastní tým, dosáhnout vytyčených výsledků, a přitom si zachovat rovnováhu mezi úspěchem a štěstím. Zjistíte, jak se zbavit stresu a negativismu a odemknout potenciál u sebe i u lidí, kteří vás obklopují.

Odhalte své silné stránky, nechte se vést Janem Mühlfeitem!

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Mezinárodní finance a devizový trh
Autor:Martin Mandel, Jaroslava Durčáková
EAN:9788072612871
Počet stran:496 stran + 0 stran příloha
Formát:165×235 mm – vázaná s laminovaným potahem

Kniha předních českých odborníků na problematiku mezinárodních financí podává ucelený výklad teorie a praxe mezinárodních financí s důrazem na význam a fungování devizového trhu. Je založena na propojení mikroekonomického a makroekonomického pohledu a vysvětluje význam a fungování mezinárodních finančních operací jak z pohledu firmy a obchodní banky, tak i z pohledu měnové a kursové politiky centrální banky. Autoři se zabývají problematikou systémů měnových kursů, fundamentální, technickou a forwardovou analýzou spotového kursu, jakož i otázkami fungování devizového trhu, mezinárodního investování a mezinárodních měnových a finančních institucí. Monografie je určena nejen studentům ekonomických fakult, ale i pracovníkům v bankovním a v podnikovém sektoru.

Vydalo Nakladatelstvi:MANAGEMENT PRESS

Nekomplikujte to!
Autor:Richard Koch, Greg LockwoodŽ
EAN:9788072614516
Počet stran:280 stran + 0 stran příloha
Formát:165×235 – brožovaná lepená s chlopněmi

Richard Koch, autor knihy The 80/20 Principle, jedné z nejúspěšnějších knih o podnikání vůbec, přichází s dalším geniálním konceptem, který zásadním způsobem ovlivní úspěšnost jakékoli firmy. Jedná se o princip zjednodušování.

Téměř všechny velké příběhy úspěšných firem dvacátého i současného století jsou totiž příběhy zjednodušování. Podnikatelé, kteří dokázali změnit nejen tvář byznysu, ale i způsob, jak pracujeme a žijeme – ať už to byl Steve Jobs, Henry

Ford nebo Ingvar Kamprad – byli v drtivé většině především velkými zjednodušovateli.

Richar Koch a Greg Lockwood vám v této knize nabízejí návod, jak najít to správné zjednodušení právě pro vaši firmu.

Vydalo Nakladatelstvi:MANAGEMENT PRESS

Lekce z private equity
Autor:Orit Gadiesh, Hug MacArthur
EAN:9788072613984
Počet stran:144 stran + 0 stran příloha
Formát:145×205 – vázaná s laminovaným potahem a přebalem

Autoři vycházejí ze skutečnosti, že investice do private equity dominují v posledních letech titulkům ekonomického zpravodajství a že toto dříve poněkud exotické odvětví hraje dnes významnou roli po celém rozvinutém světě. Dvojice autorů, působící ve společnosti Bain & Company, na základě svých mnohaletých zkušeností vytvořila šestici lekcí z private equity, kterými by se měli řídit lídři kterékoli organizace, chtějí-li, aby se zvýšila její hodnota. Šéfové firem by si ovšem měli být vědomi i toho, že aplikace těchto důležitých lekcí pro ně může znamenat i určitá rizika, neboť v jejich firmách bude třeba provést dosti výrazné změny.

Vydalo Nakladatelstvi:MANAGEMENT PRESS

Prognóza finančních trhů
Autor:Tony Plummer
EAN:9788026500636
Počet stran:384 stran
Formát:167×225 mm – vázaná s laminovaným potahem
Učíme se z vlastních chyb a svět si interpretujeme ve světle vlastních zkušeností.
Zjištění, že lidé nejednají vždy racionálně a nerozhodují se vždy nezávisle jeden na druhém, znamenalo pro autora významný posun ve vnímání finančních trhů. Ekonom, který činí svá rozhodnutí na základě „racionálních očekávání““, nejen vidí lidské bytosti zkresleně, ale hlavně je tato jeho představa mylná. Lidské bytosti jsou zkrátka naprogramovány tak, aby spolu vzájemně vycházely, spolupracovaly a korelovaly. Tyto vztahy nás v podstatě utužují a stimulují náš emocionální život.Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.
Průvodce moderního náčelníka
Autor:Jiří Plamínek
EAN:9788072614707
Počet stran:128 stran + 0 stran příloha
Formát:145×205 – brožovaná lepená

Průvodce moderního náčelníka je především o orientaci – jejím cílem je přivést ty, kteří působí v manažerských pozicích k pochopení podstaty managementu a formulaci priorit. Víme, že jen malá část příčin způsobuje velkou část důsledků. Některé činy a příčiny dokáží působit mnohem větší změny, než ty ostatní. Umět tyto mocné nástroje změny poznat, je zcela klíčovým uměním lídra. Kniha Průvodce moderního náčelníka vede ke koncentraci na to podstatné a zaměřuje se na léty prověřené zdroje úspěchu – dobrý přehled o cílech, odstup od detailů, myšlení v souvislostech a také na pochopení a ovlivňování lidí a jejich vztahů.

Autor knihy, oblíbený a úspěšný kouč a konzultant Jiří Plamínek při psaní vycházel ze své letité praxe. Je výtahem toho, co učí na svých tréninkových kurzech a může být vnímána i jako výuková skripta k problematice managementu.

Vydalo Nakladatelstvi:MANAGEMENT PRESS

Začínáme na burze
Autor:Ondřej Hartman, tým FXstreet.cz
EAN:9788026500339
Počet stran:248 stran + 0 stran příloha
Formát:145×205 mm – brožovaná lepená

Chcete dosáhnout úspěchu při obchodování na finančních trzích? Už jste to zkoušeli a stále se vám moc nedaří? Nevyznáte se v příliš odborných analýzách na finančních serverech? Všem začínajícím investorům přichází na pomoc nová kniha zkušeného autora Ondřeje Hartmana – Začínáme na burze. Stručně vás provede nezbytnou teorií doplněnou praktickými příklady, vysvětlí vám principy analytických nástrojů a pomůže vybrat finanční trh odpovídající vašim individuálním možnostem.

Neocenitelná kniha pro všechny, kteří se rozhodli investovat anebo krátkodobě spekulovat na finančních trzích. Ondřej Hartman srozumitelně vysvětluje také komplexní témata, takže i úplní nováčci pochopí základy, které jim pomohou na jejich cestě za úspěchem.
Patrik Urban, Analytik a FX trader

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Lean analýza
Autor:Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz
EAN:9788026505075
Počet stran:416 stran + 0 stran příloha
Formát:167×225 – brožovaná lepená

Ať už zakládáte startup a pokoušíte se prolomit ve vašem odvětví nebo jste podnikatel, který usiluje o změnu organizace zevnitř, vaším nejobtížnějším úkolem je vytvořit produkt, který lidé skutečně chtějí. Tato kniha vám ukáže správný směr.

Na základě štíhlé analýzy si můžete otestovat svůj prvotní nápad, ověřit si, kde je vaše největší slabina, najít pro vás ty správné zákazníky a rozhodnout se, co budovat a jak to propagovat a zpeněžit. S více než 30 případovými studiemi a příklady z praxe je Lean analýza neocenitelným zdrojem reálných informací, bez kterých se neobejde žádný podnikatel.

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Nové trendy v leadershipu
Autor:Daniela Pauknerová, Eva Jarošová, Hana Lorencová
EAN:9788072614790
Počet stran:256 stran + 0 stran příloha
Formát:165×235 – brožovaná lepená s chlopněmi

Cílem monografie předních českých autorů a pedagogů Vysoké školy ekonomické v Praze je představit základní přístupy, modely a koncepce v leadershipu a v šesti studiích vybraných konceptů jednak poukázat na specifika leadershipu uplatňovaného v českých kulturních podmínkách, jednak představit ty trendy leadershipu, které se stávají aktuálními v nových, globálních podmínkách ekonomického prostředí. Leadership je v současnosti nejčastěji vymezován jako proces ovlivňování druhých za účelem dosažení společných cílů. Ovlivňovat druhé ve smyslu dosažení týmových či organizačních cílů však samo o sobě nestačí. K tomu je zapotřebí schopných, kompetentních lídrů, vybavených příslušnými schopnostmi a dovednostmi, kteří jsou schopni motivovat své spolupracovníky. Proto se autorský tým zaměřuje především na ty přístupy a aspekty leadershipu, které vedou k podněcování iniciativy vedených pracovníků, rozvíjení jejich potenciálu a k podpoře týmové práce a spolupráce.

Vydalo Nakladatelstvi:MANAGEMENT PRESS

Finanční turbulence
Autor:George Soros
EAN:9788026500490
Počet stran:144 stran
Formát:145×205 mm – brožovaná lepená

Obtížná hospodářská situace, ve které se nyní nacházíme, není pouze výsledkem hospodářských sil, nýbrž také politiky, kterou zastávají (nebo nezastávají) světoví lídři. V této sbírce esejů na téma globální finanční situace představuje George Soros svůj pohled a analýzu klíčových politických rozhodnutí vedoucích k finanční krizi a podporujících ji.

Kniha Finanční turbulence v Evropě a Spojených státech je souborem 27 esejů, které vycházely převážně v deníku Financial Times v letech 2008 až 2011. Dočtete se zde například, co si George Soros myslí o cenách ropy, americkém trhu s nemovitostmi, rekapitalizaci bank, regulaci finančních trhů, potřebě finančních reforem nebo společném evropském ministerstvu financí, jak vnímá krizi eurozóny a jak vidí budoucnost společné evropské měny.

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Komodity
Autor:Carley Garner
EAN:9788026500193
Počet stran:296 stran
Formát:167×225 mm – brožovaná lepená

Obchodováním s komoditami můžete vydělat velké peníze, trhy s komoditami jsou ovšem specifické a mohou být i ošidné. Předtím než začnete, potřebujete realistické a co nejaktuálější znalosti těchto trhů a jejich rizik. Kniha Carley Garnerové přesně toto přináší. Autorka ukazuje, jak na komoditních trzích efektivně obchodovat, vyhnout se častým chybám a zlepšit vaše šance stát se úspěšným traderem

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Dvakrát měř, než rozhodneš
Autor:Michael J. Mauboussin
EAN:9788072612703
Počet stran:224 stran
Formát:145×205 poc – brožovaná lepená

Nikdo nepřijímá chybná rozhodnutí úmyslně. Přesto se jich dopouštíme neustále, bez ohledu na to, jaký je obor naší působnosti, naše specializace, odvětví, v němž pracujeme.

Pravda je, že některé z nejhorších pohrom nedávné minulosti – pád velkých a významných investičních bank, globální finanční krize – byly výsledkem zdánlivě rozumných rozhodnutí, která přijalo mnoho velice chytrých, inteligentních lidí. Daň, kterou za taková rozhodnutí platí organizace, jejich zaměstnanci i lidé, jimž mají tyto organizace sloužit, je obrovská.

Vydalo Nakladatelstvi:MANAGEMENT PRESS

Jak ovládnout své peníze
Autor: Partners
EAN:9788026501275
Počet stran:232 stran
Formát:167×225 mm – brožovaná lepená

Neustálý vítr v peněžence, čekání na výplatu jako na smilování, peníze na dárky nebo na dovolenou se nakonec někde vydolují, často ze skrytých zásob. I tak mnohdy vypadá finanční situace nejedné rodiny. A přitom změna je jednoduchá, ačkoli se skrývá za poněkud nepopulárním pojmem finanční plánování. Tato jednoduše napsaná kniha plná praktických příkladů, tipů a rad vás přesvědčí, že finanční plánování má smysl a že nejde jen o suchou teorii, které nikdo nerozumí.

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Jak vyzrát na exekuce
Autor:Martin Ježek
EAN:9788026500704
Počet stran:104 stran
Formát:145×205 mm – brožovaná lepená

Říká se, že člověk by měl v životě zkusit všechno. Pravda však je, že o něco vůbec nestojíme a spíše právě naopak bychom se některým věcem či dějům nejraději vyhnuli. Mezi ně jistě patří i exekuce, tedy zabavení dlužníkova majetku. V této publikaci se dozvíte, jak se nejlépe zachovat, když je exekuce nevyhnutelná. A také co dělat, když se vám kvůli exekuci udělá v peněžence „průvan“. Samozřejmě také poradíme, jak se pokud možno exekuci vyhnout.

Vydalo Nakladatelstvi:BIZBOOKS ve spolupráci s Albatros media a.s.

Rychlokurz podnikových financí
Procesní pohled srozumitelný praktikům
TN_kniha_web autor: Tomáš Nekvapil
ISBN 978-80-905965-1-1
vazba: V2
formát: xx
počet stran: 200
prodejní cena: 490 Kč bez DPH
Netradiční pohled na finance z procesní perspektivy
Tok peněz a ziskovost jako odraz podnikatelských rozhodnutí
V centru pozornosti jsou dvě hry, které ve firmě probíhají opakovaně: Obchodní zakázka a Životní cyklus investice
Mnoho souvislostí a pohledů na tradiční pojmy z jiné strany
Originální vysvětlení podstaty bilančního účetnictví
Kritické zhodnocení dnešního významu finančních výkazů a finančních ukazatelů.(c) Crystalline, s. r. o., 2016. Vydání první
Vydala společnost Crystalline, s. r. o., ve spolupráci s Českou asociací pro finanční řízení CAFIN
Ekonomie bez mýtů a iluzí
Co říká pravice a levice a jak je to doopravdy
OB_myty_4.indd autor: Jan Urban
ISBN: 978-80-247-4132-1
formát: B5
vazba: V2
počet stran: 208
prodejní cena: 269 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s., www.grada.cz
Politikové a média nás každý den zahrnují doporučeními a komentáři k různým ekonomickým otázkám a událostem. Jejich vyjádření znějí přesvědčivě a v souladu s intuicí. Nejde však jen o ekonomické mýty a iluze?
Pravice i levice používá pro obhajobu svých názorů tvrzení, která nejsou nijak opodstatněná. Tato tvrzení si již přitom neustálým opakováním získala respekt a stala se téměř nerozlučnou součástí veřejné ekonomické argumentace. Často podle nich ekonomické události vysvětlují také sama média.
Tato knížka vám pomůže se v nejčastějších ekonomických mýtech a iluzích zorientovat a pochopit, jak ekonomické záležitosti fungují ve skutečnosti. Dozvíte se, zda a proč jsou či nejsou opodstatněná prohlášení typu zvýšené výdaje státu vyřeší ekonomické problémy, ceny by měly být spravedlivé, honba za ziskem škodí, regulace snižuje efektivitu trhu, stát by měl být co nejmenší, trh podporuje osobní odpovědnost nebo široká vzdělanost zvyšuje úspěšnost moderních ekonomik a řada dalších.
Srozumitelná a čtivá kniha je určena všem lidem, kteří se chtějí orientovat v ekonomicko-politických názorech a nespokojují se s jednoduchými a populistickými řešeními.
Vydělávejte na tom, co vás baví, a žijte podle svého
   OB_Vydelavejte_3.indd autor: Cantwell Marianne
ISBN: 978-80-247-5420-8
formát: B5
vazba: V2
počet stran: 224
prodejní cena: 299 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s.
V této knize vás čeká vtipný, energický a upřímný návod, jak si vytvořit vytoužený životní styl a zajistit si slušný příjem z něčeho, co vás baví a co si budete dělat po svém. Kniha je plná inspirativních příkladů, nápadů i praktických kroků, které vám umožní dělat v životě to, co skutečně chcete.
Revoluce v podnikání
Nebojte se zbohatnout na tom, co vás baví
 754215 autor: Priestley Daniel
ISBN: 978-80-247-5421-5
formát: A5
vazba: V2
počet stran: 200
prodejní cena: 249 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s.
Právě TEĎ začíná éra podnikatelů – nenechte si ujet vlak!
Svět vstupuje do nové epochy: doby podnikatelů, činorodých majitelů malých firem a flexibilních inovátorů.Těžkopádné dinosaury průmyslové éry pomalu ale jistě překonávají hbité start-upy, ambiciózní malé společnosti a autoři technických inovací. Je na čase přestat se dřít. Získejte svobodu, vydejte se za svými sny a zbohatněte na tom, co vás baví.Kniha Revoluce v podnikání vám pomůže osvojit si přístup úspěšného podnikatele. Ukáže vám lepší způsob myšlení, navazování kontaktů i vydělávání peněz. Úspěšný podnikatel Daniel Priestley vám prozradí svůj recept, jak se v dnešní skvělé době naladit na notu probíhajících změn a dosáhnout fenomenálního úspěchu. Recept, který se už mnohokrát v praxi osvědčil.Zjistíte, jak se propracovat až do „podnikatelského ráje“ – stavu, kdy děláte to, co vás skutečně baví, děláte to na výbornou a dostáváte za to štědrou odměnu.
Nebezpečné osobnosti
Jak je odhalit a chránit se před nimi – Příručka bývalého agenta FBI
 OB_Nebezpecne_3.indd autor: Joe Navarro, Toni Sciarra Poynter
ISBN: 978-80-247-5487-1
formát: B5
vazba: V2
počet stran: 208
prodejní cena: 299 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s., www.grada.cz
Joe Navarro působil pětadvacet let ve službách FBI jako zvláštní agent a specialista na profilování pachatelů trestných činů. Je autorem bestselleru „Jak prokouknout druhé lidi“. Ve své nové knize odhaluje kritické varovné signály, jež vám pomohou včas rozpoznat potenciálně nebezpečné jedince, kteří by vám a vašim blízkým mohli ublížit fyzicky, emocionálně nebo finančně.
Dozvíte se:
– Jak poznáte nejčastější typy nebezpečných osobností – narcistickou, emočně nestabilní, paranoidní a predátorskou.
– Jak se projevují v práci, ve vztazích a v běžném životě.
– Jak negativně působí na ostatní.
– Jak rozpoznáte příznaky patologického chování.
– Proč je potřeba reagovat včas a rázně.
– Jak preventivně snížit riziko, že by se člověk mohl stát obětí.
– Jak postupovat, když se do krizové či ohrožující situace dostanete.
Kniha je doslova prošpikována konkrétními kriminálními případy i příběhy klientů z běžného života.Pro jednotlivé typy osobností zde najdete podrobný seznam otázek, pomocí kterých můžete zjistit, zda a v jaké míře se u konkrétní osoby projevuje nebezpečné chování. Naučíte se tak poznat, jaké chování už není v pořádku, a co byste si neměli nechat líbit.Ojedinělá publikace je určena skutečně všem – jak široké veřejnosti, tak profesionálům, například policistům nebo sociálním pracovníkům, kteří se s nebezpečnými jedinci setkávají nejčastěji.
Jak zvládnout syndrom vyhoření
Najděte cestu zpátky k sobě
 753942 autor: Prieß Mirriam
ISBN: 978-80-247-5394-2
počet stran: 176
formát: A5
vazba: V2
prodejní cena: 229 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s., www.grada.cz
http://www.grada.cz/jak-zvladnout-syndrom-vyhoreni_8511/kniha/katalog/

Kniha přichází s překvapivým zjištěním: skutečnou příčinou vyhoření není přetížení a vyčerpání. To jsou pouze následky. K vyhoření dochází proto, že v důležitých oblastech života nemáme zdravý vztah k sobě a k lidem kolem sebe. Nevedeme dialog se svým nitrem. Ztratili jsme kontakt s tím, co je naší podstatou. Přestáváme žít, jen fungujeme.

Autorka na základě dlouholetých zkušeností vysvětluje nové souvislosti syndromu vyhoření a popisuje skutečné příčiny této nemoci. Odhaluje nevědomé mechanismy, kvůli kterým se syndrom vyhoření objevuje, a nabízí cesty, jak se znovu uzdravit.

Přečíst si tuto knihu se vyplatí každému z nás, protože nám pomůže žít autentičtější, zdravější a aktivnější život.

Jak působit na druhé, aby vám šli na ruku 
 naruku7.indd autor: Vladimír Svatoš
ISBN: 978-80-247-5476-5
počet stran: 128
formát: A5
vazba: V2
prodejní cena: 199 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s., www.grada.cz
Jak zařídit, aby vám lidé nejen vyhověli, ale dokonce chtěli vyhovět? Která strategie v mezilidských vztazích jako jediná funguje efektivně a zároveň dlouhodobě?
Známe to všichni. Na něčem nám záleží, ale bez přispění někoho dalšího se k výsledku nemůžeme dobrat. Uplatnění síly či manipulace přitom není tou pravou cestou. Co s tím? To se dozvíte v této praktické a čtivé příručce zkušeného autora a trenéra.
Na příkladech z pracovního i soukromého života zjistíte, jak a proč si budovat svou osobní značku, jak rozvíjet pevnou síť vztahů, jak jednat přesvědčivě, využívat přirozené zájmy lidí, ale také jak pracovat s emocemi, citlivým způsobem poskytovat zpětnou vazbu a přitom zůstat sami sebou.Recenze:
„Kniha mého znamenitého kolegy Vladimíra Svatoše je nejen praktickou, ale i velmi pragmatickou. Vědomě navazuje na dílo, jímž ovlivnil dvacáté století Dale Carnegie. Autorovi naléhavě přeji čtenáře, kteří budou jeho knihu užívat s noblesou a k dobrým účelům a nikoliv jako primitivní zbraň proti svým bližním.“Jiří Plamínek
autor Teorie vitality a dalších manažerských publikací
Dokonalý život
Být průměrný není normální
 ob_dokonaly_6_barva.indd  autor: Pavel Vosoba
ISBN: 978-80-247-5279-2
formát: A5
vazba: V2
počet stran: 240
prodejní cena: 269 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s., www.grada.cz

 Richard Drakin, lehce znuděný mladý muž, si začíná uvědomovat, že mu v životě něco schází. Náhodou si přečte zprávu o nepříliš slavném odchodu významného generálního ředitele. Napadne ho oslovit jej a získat od něj návod, jak být v dnešním světě skutečně úspěšný. K jeho překvapení John Rock na setkání kývne. Dojde k úmluvě, ve které se John zavazuje provést Richarda místy a příběhy, které navždy ovlivní jeho život. Richard si zpočátku neuvědomuje, že se jedná o osudové setkání dvou lidí: mistra a žáka, kteří na sebe dlouho čekali.Nechte se strhnout ostrými dialogy a dějem, který vás zavede do různých koutů světa, k výjimečným lidem a jejich osudům, které mohou změnit váš život. Bláznivá, zdánlivě nepřipravená cesta okolo světa, divoké situace, tajemství, mystifikace a postupné poznávání jednoho druhým vás udrží v nepřetržitém napětí. Neobyčejný příběh má od samého začátku rychlý spád a než se stačíte nadechnout, zamrzí vás, že jste na konci.

Kniha ukazuje důležitou cestu k osobní svobodě a nezávislosti a nenápadnou, nenásilnou formou předává vědomosti o principech budování vlastní kariéry, dosahování skutečného úspěchu a štěstí.

Finanční matematika v praxi
Autor: Šoba Oldřich, Širůček Martin, Ptáček Roman
ISBN: 978-80-247-4636-4
Formát: B5
vazba: V2
počet stran: 304
prodejní cena: 349 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s.
www.grada.cz
Publikace se komplexně věnuje klíčovým oblastem finanční matematiky používaným nejenom v podnikové sféře, ale i při řízení osobních financí. Nejprve se seznámíte s principy jednoduchého a složeného úročení a následně s jejich aplikacemi na reálných finančních produktech a investičních nástrojích, jako jsou běžné a spořící účty, důchody a renty, podílové fondy, úvěry, cenné papíry (směnky, obligace, akcie) a měnové kurzy. Veškerý výklad je doprovázen konkrétními příklady a praktickými ukázkami jak z podnikové praxe, tak z řízení osobních financí. Každá kapitola je navíc doplněna o výukové video podrobně vysvětlující danou oblast finanční matematiky. Základní výhodou knihy je velká srozumitelnost a praktičnost. Ocení ji nejenom studenti vysokých škol ekonomického zaměření, ale také pracovníci finančních institucí a podnikové sféry. Kniha je určena pro každého, kdo chce finanční matematiku používat ve svůj prospěch, ať už v podnikové praxi či v osobním životě.
Finanční průvodce nefinančního manažera
 kniha Autor: Slavík Jakub
ISBN:978-80-247-4593-0
formát: B5
vazba: V2
počet stran: 176
prodejní cena: 269 Kč
vydala: Grada Publishing,a.s.www.grada.cz

Publikace srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku, rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu, případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu činností. Čtenář dále s pomocí knihy pochopí vazby mezi řízením financí a ostatními oblastmi managementu a porozumí řeči finančních odborníků, kterou pak dokáže sám používat. Toto zaměření na konkrétní situace a porozumění základním souvislostem čtenář ocení obzvláště ve chvíli, kdy je třeba rychle se zorientovat v problému a přijmout potřebné rozhodnutí.

Kniha je určena především lidem z praxe, ať už ze soukromých podniků nebo z veřejného sektoru. Stejně tak ale bude užitečnou pomůckou i pro vysokoškolské studenty jiných než ekonomických oborů.

Jděte po schodech
Autor: Vaden Rory
ISBN: 978-80-247-4591-6
Formát: B5
vazba: V2
počet stran: 200
prodejní cena: 249 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s.www.grada.cz

Jezdíte raději po eskalátorech, nebo chodíte po schodech? Volíte nejpřímější možnou cestu ke svému cíli, nebo postupujete rozvážně, krok za krokem? Nepříjemné záležitosti, které není nutné řešit hned, ještě na chvíli odložíte, nebo se jim postavíte a vypořádáte se s nimi okamžitě? Dnešní svět nabírá na rychlosti a ze všech stran se nás snaží přimět využívat jeho zkratek, únikových cest a „snadných“ řešení. Učí nás věřit, že úspěchu a bohatství dosáhneme přes noc a přebytečných kil se zbavíme díky pěti minutám denně. Ale vážně tomu věříte?

Skutečná cesta k úspěchu v kariéře, financích, budoucnosti i v osobním životě, vede právě přes ty překážky, které zrovna vůbec nemáme chuť překonávat. Co s tím? Řešení vám autor předkládá v této knize – vystoupá s vámi po schodišti až nahoru, jeden stupeň po druhém, a začne u základního pilíře tohoto „schodiště“, u sebekázně. Naučí vás na nepříjemnosti a překážky nahlížet z jiných úhlů, což vám usnadní jejich zdolávání. Ukáže vám cestu k novému způsobu myšlení a vnímání světa, vašeho okolí a především sebe sama.

Váš život se nezmění sám od sebe jen díky tomu, že si přečtete tuto knihu. Ale pokud se zařídíte podle postupů a rad Roryho Vadena, docela jistě ve vašem životě dojde k velkým zvratům a budete moci znova oživit dávno zapomenuté sny a cíle.

Projektový management podle IPMA
  Autor: Doležal Jan, Máchal Pavel, Lacko Branislav a kolektiv
ISBN: 978-80-247-4275-5
Formát: B5
vazba: V8
počet stran: 528
prodejní cena: 649 Kč
vydala: Grada Publishing, a.s.,  www.grada.cz
Nové vydání jediné publikace o řízení projektů podle české implementace standardu projektového řízení IPMA ICB v3.1 (International Project Management Assocciation Competence Baseline) je aktualizováno s ohledem na novou verzi standardu a jsou v něm upřesněny a doplněny některé metody projektového řízení. Kniha je určena zkušenějším i začínajícím projektovým manažerům ze všech oborů lidské činnosti a studentům vysokých škol. Srozumitelně, čtivě a prakticky seznamuje čtenáře s jednotlivými prvky technických, behaviorálních a kontextových kompetencí projektového manažera, popisuje doporučené a požadované techniky, vysvětluje pojmy a formulace ze standardu IPMA, přináší řadu příkladů a případových studií. Kniha je ojedinělá tím, že je připravena kolektivem zkušených odborníků, kteří z velké části aktivně působí v praxi a také v české Společnosti pro projektové řízení (SPŘ), jež je národní organizací IPMA. Kniha je přímo provázána na certifikaci IPMA, která je jedinou dostupnou mezinárodní certifikací projektových manažerů prováděnou v českém jazyce. Nově najdete v závěru knihy též kapitolu s tipy, jak se k certifikaci připravit.
Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse
  Autor: Carmine Gallo
ISBN: 978-80-247-4389-9
Formát: B5
Vazba: V8
Počet stran: 224
Prodejní cena: 349 Kč
Vydala Grada Publishing, a.s.

Světově populární prezentace Steva Jobse, zakladatele a ředitele společnosti Apple, se staly novým celosvětovým zlatým standardem. Tato kniha vám krok za krokem přesně ukáže, jak můžete techniky Steva Jobse využít při svých vlastních vystoupeních. Budete mít pocit, že k vám osobně mluví tento mistr prezentací. Autor knihy, komunikační expert Carmine Gallo, prostudoval a analyzoval nejlepší ze všech Jobsových vystoupení a nyní nabízí podrobné příklady a techniky a odkrývá tajemství úspěšných prezentací, které fungují kdykoliv a kdekoliv. Budete překvapeni, jak je snadné prodat své myšlenky, sdílet entuziasmus a ohromit a získat si publikum tak, jak to dokázal Steve Jobs. Chcete uchvátit každé publikum? V této knize najdete vše, co k tomu potřebujete!(Jobsův černý rolák není součástí balení)

Steve Jobs si svým jedinečným komunikačním stylem a šoumenstvím vždy dokázal zcela podmanit jakékoli publikum, ať už představoval nový iPhone nebo vedl úvodní prezentaci na konferenci Applu. Ve svých prezentacích se Jobs neomezoval na předávání informací, ale vyprávěl také příběhy, barvitě líčil své nápady a představoval své vize. Divákům tak dokázal nabídnout zcela ojedinělý, podnětný a nezapomenutelný zážitek, kterým si je naprosto získal. Stejného úspěchu ale můžete dosáhnout i vy – stačí si jen osvojit techniky, které Stevu Jobsovi umožnily stát se tím nejpodmanivějším řečníkem světových jevišť. Kouč omunikačních dovedností Carmine Gallo detailně analyzoval nejlepší Jobsova vystoupení a na jejich základě pak vytvořil soubor praktických rad, které vám pomohou připravit a realizovat ty nejpůsobivější prezentace. Dozvíte se například:

jak vytvořit strhující příběh, o nějž by se vaše značka mohla opřít,
jak odpovědět na tu nejdůležitější otázku potenciálních zákazníků,
jak představit konkrétní vizi, kterou si publikum zapamatuje,
jak vdechnout uváděným číslům život,
jak nabídnout nezapomenutelný zážitek,
jak navrhnout vizuálně působivé slajdy,
jak ovládnout pódium,
jak dosáhnout dojmu uvolněnosti a přirozenosti,
jak efektivně zkoušet,
jak si prezentaci užít.

V každé kapitole objevíte nástroje a strategie, které můžete uplatnit už ve své příští prezentaci. Jít ve stopách Steva Jobse není snadné, jakmile však začnete jeho techniky využívat v praxi, vaše prezentace se každému publiku nesmazatelně vryjí do paměti.

Tvorba strategie a strategické plánování
Autor: Fotr Jiří, Vacík Emil, Souček Ivan, Špaček Miroslav, Hájek Stanislav
ISBN: 978-80-247-3985-4
Formát: B5
Vazba: V8
Počet stran: 384
Prodejní cena: 495 Kč
Vydala: Grada Publishing, a.s., www.grada.cz
Kvalitní strategie a strategické plánování představují jeden ze základních pilířů dlouhodobé firemní prosperity. Tato kniha pomůže manažerům, kteří rozhodují o volbě strategie a tvorbě strategických plánů i pracovníkům, kteří se podílejí na přípravě těchto plánů, zvýšit kvalitu tvorby strategie i strategických plánů s důrazem na investiční program a strategický finanční plán, jejich realizaci, kontrolu, řízení rizik a zvládání krizových situací. Kniha je na českém trhu zcela ojedinělá tím, že se hlavně zaměřuje na postup implementace formulované strategie, kde přináší uspořádaný soubor poznatků integrující teoretické poznatky se zkušenostmi z hospodářské praxe. První dvě kapitoly knihy se věnují strategickému řízení, měření a řízení firemní výkonnosti a tvorbě soustavy strategických plánů včetně plánování zdrojů pro jejich zabezpečení. Klíčové postavení v rámci strategických plánů zaujímá strategický investiční a finanční plán, a proto se jejich tvorbě, analýze a hodnocení včetně uplatnění počítačové podpory věnují další dvě kapitoly knihy. Stejně jako kvalitní strategie a strategické plány je důležitá jejich implementace, na kterou se zaměřuje kapitola věnovaná hodnocení strategie a strategickému controllingu. Kniha neopomíjí ani další významné aspekty strategického managementu, kterým jsou věnovány kapitoly zaměřené na řízení růstu, fůze a akvizice, dále na strategický management rizika včetně krizového řízení a informační podporu strategického plánování pomocí nástrojů Business/Competitive Intelligence. Závěrečná kapitola se zaměřuje na strategické plánování v hospodářské praxi. Autory publikace jsou uznávaní odborníci s teoretickým zázemím i zkušenostmi z vyšších manažerských postů včetně specialisty na tvorbu systémů počítačové podpory finančního plánování a investičního rozhodování.